سایت تخصصی پرورش هوش و روانشناسی کودک

كلاس هاي مونته سوري

کلاس مونته سوری متشکل از دانش آموزانی است که سن آنها معمولاً 3 سال است. در حالت ایده آل ، دانش آموزان برای کل دوره با کلاس و معلم می مانند و یک جامعه پایدار و پیوندهای معنی دار ایجاد می کنند. معمول است که دانش آموزان در سنین مختلف با هم کار می کنند. دانش آموزان مسن از آموزش با همکلاسی های جوان خود بسیار لذت می برند - گاهی اوقات بهترین معلم کسی است که اخیراً وظیفه خود را فرا گرفته است. دانش آموزان جوان تر به "برادران" و "خواهران" بزرگ خود نگاه می کنند و پیش نمایشی از کار جذاب را در آینده می بینند. کودکان در طی 3 سال در کلاس مونته سوری بالغ می شوند ، آنها می فهمند که آنها بخشی از یک جامعه هستند که هر کس نیازهای فردی خ...
28 دی 1399

روش مونته سوری از لحظه ورود به کلاس

نظم ، هماهنگی ، تمرکز و استقلال را در کودکان پرورش می دهد. طراحی کلاس ، مواد و برنامه های روزمره ، از خودتنظیمی نوظهور دانش آموز پشتیبانی می کند - توانایی خودآموزی و تفکر درباره آنچه فرد می آموزد - از کودکان نوپا تا نوجوانان. ترتیب دروس مونته سوری به خوبی هماهنگ می شود و در بسیاری از موارد از استانداردهای یادگیری دولتی فراتر می رود و این اطمینان را می دهد که کودکان از طریق تجارب عملی که منجر به درک عمیق می شود ، با مفاهیم پیچیده یادگیری آشنا می شوند. برنامه درسی مونته سوری عمداً در چرخه های 3 ساله دسته بندی می شود ، نه اینکه انتظارات سال به سال برای یادگیری دانش آموزان را تقسیم کند. این واقعیت را احترام می گذارد که کودکان با سرعت ها...
28 دی 1399

كلاس هاي مونته سوري

در کلاس کودک محور که فعالیت های یادگیری به صورت جداگانه به کودکان ارائه می شود ، دانش آموزان با سرعت خود پیشرفت می کنند. به آنها فرصت داده می شود تا بر اساس علایق و توانایی های خود تمرین ، مرور یا حرکت رو به جلو را انجام دهند. آنها مسئولیت یادگیری خود را به عهده می گیرند و نسبت به دانش خود پاسخگو می شوند. در یک کلاس مونته سوری ، معلمان با استفاده از مشاهدات خود از تعاملات هر کودک در محیط و با همسالان ، دانش آموزان را روزانه ارزیابی می کنند. آنها از دانش خود در مورد رشد کودک و نتایج تحصیلی استفاده می کنند تا محیطی را تحریک کنند و همزمان از نظر علمی ، جسمی ، اجتماعی و عاطفی در دسترس باشد. آنها بر اساس علایق و توانایی های منحصر به فرد هر ...
28 دی 1399

كلاس هاي مونته سوري

یک کلاس مونته سوری به طور متفکرانه ای طراحی شده است تا به کودکان امکان توسعه توانایی های خود را بدهد ، خواه یاد بگیرد چگونه خود به خود لباس بپوشند ، معادله چند رقمی را ضرب کنند ، نیازهای آنها را به طور م communicateثر برقرار کنند یا مشکل را با دیگران حل کنند. هر کلاس مملو از فعالیتهای مناسب رشد است که کودکان را به تعامل با مواد یادگیری خاص و همچنین همکاری با دیگران ترغیب می کند. کلاس به طور عمدی فقط با هر فعالیت آماده می شود. دانش آموزان در انتخاب فعالیتی که می خواهند با آن کار کنند آزاد هستند ، بنابراین یاد می گیرند بر اساس آنچه که به آن علاقه دارند و آنچه در دسترس است انتخاب کنند. در حالی که برخی از کودکان به طور طبیعی کار با دیگران ...
28 دی 1399

چرا آموزش مونته سوری را انتخاب ميکنید کشف کنید که چگونه روش مونته سوری می تواند زندگی کودک شما را متحول کند.

همه والدین امیدوارند که بهترین برنامه آموزشی را برای فرزندان خود پیدا کنند. و آنها تأثیر پایداری را که تجربه های اولیه یادگیری بر رشد و یادگیری کودک در آینده دارند ، تشخیص می دهند. چه چیزی در مورد فلسفه و عملکرد مونته سوری وجود دارد که برای والدین بسیار جذاب است؟ برای بیش از یک قرن ، مونته سوری در سراسر جهان رونق داشته است و تحقیقات معاصر اثربخشی روش مونته سوری را تأیید می کند. چندین عنصر اصلی این رویکرد اهداف تربیتی والدین امروز را برای فرزندانشان برآورده می کند ، از جمله رشد در افراد توانمندی که دارای احساس قوی از خود ، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و پتانسیل بهره وری در طول زندگی خود خواهند بود. با مونته سوری ، این رشد زودهنگام آغاز م...
28 دی 1399

جودی اوریون استاد مونته سوري

جودی اوریون رئیس بخش آموزش AMI جودیت اوریون ، کارشناسی ارشد ، مدیر آموزش ، دارای مدرک AMI Early Childhood (3-6) است و در اولین آموزش AMI برای آن سطح ، که در رم برگزار شد ، مدرک Assistants to نوزادی (0-3) را دریافت کرد.  JJudi کلاسهای ابتدایی و نوزادی مونته سوری را برگزار کرده است و یک مربی ، ممتحن و مشاور در هر دو سطح است.  او در سطح بین المللی آموزش معلم را انجام می دهد و یک مجری سمینار ملی و بین المللی در کنفرانس های مونته سوری است.  جودی عضو هیئت علمی کمکی دانشگاه Loyola در مریلند است.  وی همچنین مدیر آموزش اولین دوره...
28 دی 1399

کنوانسیون حقوق کودک

کنوانسیون حقوق کودک این کنوانسیون در تاریخ 20 نوامبر 1989 تصویب و برای امضا گشوده شد کنوانسیون حقوق کودک یک معاهده حقوق بشر است که حقوق مدنی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، بهداشتی و فرهنگی کودکان را مشخص می کند. این کنوانسیون کودک را به عنوان هر انسانی زیر هجده سال تعریف می کند ، مگر اینکه طبق قوانین ملی زودتر به سن بلوغ رسیده باشد. چگونه کنوانسیون با اصول مونته سوری مرتبط است؟ ماریا مونته سوری در تمام طول زندگی خود از حقوق کودکان حمایت می کرد. این تعهد کار او را هدایت می کرد. وی در مورد نیاز مردم برای تشخیص اینکه کودکان نیازهایی متفاوت از بزرگسالان دارند و به مکانیسم های پشتیبانی متفاوتی نیاز دارند ، صحبت کرد. 30 سال پیش ، کشورهای جهان...
23 دی 1399

مهارت فردي در مدارس فنلاند

✔️به منظور پرورش جامعه‌ای پیشرفته و سرآمد، در آموزش‌ برای كودكان ١٥-٩ سال فنلاند، موارد زیر در نظر گرفته می‌شوند: ‌ ١- مهارت درست لباس پوشيدن ٢- مهارت درست راه رفتن ٣- مهارت خوب حرف زدن ٤- مهارت حرف خوب زدن ٥- مهارت منظم بودن ٦- مهارت شعر خواندن ٧- مهارت نقاشی كردن ٨- مهارت نوشتن ٩- مهارت دكلمه خواندن ١٠- مهارت بهداشت  ١١- مهارت کار تيمی ١٢- مهارت انتقاد كردن ١٣- مهارت جرأت ورزی و تمرین شجاعت ١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست ١٥- مهارت درست غذا خوردن ١٦- مهارت گره زدن ١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن  ١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن ١٩- مهارت شستن اشيا ٢٠- مهارت مطالعه ٢١- مهارت مدیریت زمان ٢٢-...
28 آذر 1399

خشمگين شدن

سه لغت در این جا هست که باید آن را شناخت.    خشم ، یک احساس بد درونی است، که برای همه به وجود می آید و با رعایت اصولی می‌توان به جای روزی هزار بار، ‌فقط پنج یا ده بار خشمگین شد. اما همه، هر روز به نوعی خشمگین می شوند.  لغت  عصبانیت ، در مقابل لغت خشم، به معنای رفتار نامناسب و آن هم حمله و هجوم به دیگری است و  شخصیت نوراتیک یا عصبی  یک پدیده ی هویتی یا انسانی است که کاملا با عصبانیت که رفتار است و خشم که احساس است متفاوت است. خشم کودک هیچ اشکالی ندارد، همان طور که خشم شما اشکالی ندارد. مهم این است که به عصبانیت، ‌یعنی رفتار و واکنش تند منجر نشود.   بنابراین وقتی که فرزند ما خشمگی...
25 آذر 1399